marți, 3 martie 2009

Despre Romania mea- Ameninţat cu moartea-Articol preluat din Curierul Zilei din 3 martie 2005-Tupeu de mare şmecher...God bless America

Este pentru prima dată când mă folosesc de acest mijloc informaţional numit blog pentru a arăta chestiuni care privesc modul de viaţă uneori periculos în care sunt expus ca jurnalist. Materialul de mai jos este preluat din Curierul Zilei ziar la care sunt reporter special. Am preluat din subsolul materialului şi toate comentariile apărute pînă la ora la care am postat aici. Nu e decît un semnal de alarmă un gest care nu vrea altceva decît să atragă atenţia opiniei publice din România. Cred cu tărie că depinde doar de noi să trăim civilizat în armonie. Pînă la violenţă pînă la crimă nu e decît un pas....


Iată articolul din pagina 11 din Curierul Zilei

Scurt istoric:
de cîteva luni, Curierul se aliniazã opiniei media din România în a arãta fapte de viaţã care prin natura lor duc mai întîi la tulburarea liniştii publice, apoi, cu paşi repezi, la un atac asupra siguranţei cetãţeanului şi tot aşa, pînã cînd totul devine un fenomen al cãrui rezultat culmineazã prin jaf, prin viol, prin crimã. Piteştiul face şi el parte din aceastã hartã. Nu intrãm în amãnunte. De la un timp, am arãtat prin articolele noastre, fie în urma sesizãrilor, fie pur şi simplu din cauzã cã ne aflãm mai mereu în prima linie, aspecte care se petrec mai cu seamã în timpul nopţii: celebrele curse de maşini, liniuţe, întoarceri cu frînã de mînã, zgomote produse, care se aud de la mare distanţã, şi atîtea altele, pe care cetãţenii din zona Nord şi mai cu seamã cei din Centru le cunosc. Nu mai eşti sigur pe trotuar, pe stradã, pe trecerea de pietoni, în trafic. A fost un timp în care, noapte de noapte, în parcarea de la Finanţe, motoarele erau turate pînã spre dimineaţã. Nu de puţine ori m-am strecurat printre indivizi. Avem o bazã de date cu numere de maşini ai cãror conducãtori, cei mai mulţi probabil sub influenţa drogurilor, nici ei nu ştiu ce fac. În primã fazã, cetãţenii care domiciliazã în zonele amintite au fãcut reclamaţii. O perioadã nu i-a bãgat nimeni în seamã. Am început atunci sã atragem atenţia opiniei publice şi mai ales autoritãţilor. Din nou am fost martori la aspecte hilare, în care oamenii legii nici nu coborau din maşinã. Am continuat sã scriem. Urmãtorul pas al poliţiştilor a fost acela în care soseau la faţa locului cu sirenele în funcţiune, chestiune care, pusã în practicã de la distanţã, a lãsat timp din belşug indivizilor sã poatã pleca. În timp, am continuat demersul nostru jurnalistic şi, din momentul în care am spus lucrurilor pe nume, s-a întîmplat un miracol. Dube, maşini de poliţie, jandarmi patrulau şi urcau în dube suspecţi. A fost linişte. Din cînd în cînd, în ziare şi la televizor apar alte fapte ale şmecherilor de România. Eşti tentat sã afirmi cã e o prostie sã spui cã nimeni nu-şi mai face datoria. Dar aşa stau lucrurile. Atrãgeam atenţia cã va fi prea tîrziu, dacã inconştienţii care aleargã cu 170 km la orã nu vor fi stopaţi de la absolut toate acţiunile. Numãrul accidentelor din Argeş e comis în proporţie de 80% de inşi sub 25 de ani. Unii dintre ei mor în accidente. Abia atunci pãrinţii, fraţii, poliţia, popa, prietenii, rudele se cãiesc. Tîrziu! Şi, cum spuneam, credeam cã lucrurile intrã pe un fãgaş normal. Dar totul, pînã în seara zilei de 1 martie.

Sfidează legea


E abia trecut de ora 21. Mã aflu într-un taxi. Cîteva maşini de poliţie şi o mulţime de indivizi. Imaginea este parcã decupatã dintr-un film. Poliţiştii se uitã nici ei nu ştiu spre unde. Sînt înconjuraţi de inşi cu maşini pe care le tureazã, le scîrţîie. Poliţiştii intrã în maşinã. Un individ se pune crãcãnat în faţa maşinii de poliţie şi filmeazã cu telefonul. Ceilalţi indivizi stau ca la spectacol şi rîd în hohote. Dureazã douã sau trei minute. Jmecheraşii rîd cu gura pînã la urechi. În sfîrşit, poliţiştilor din maşinã li se aprinde orgoliul. Sînt comunitari, aveam sã aflu. Între timp, mã strecor printre bãieţaşi. Nu contenesc cu miştoul la adresa oamenilor legii care parcã sînt decupaţi din Urzica. Nu-mi vine sã cred! La 20 de metri, un ins învîrte pe loc roţile maşinii. Iese fum. Zgomot infernal. Absolut nici un om cu caschetã, dar absolut nici unul, nu schiţeazã nici cel mai mic gest. Îmi vine sã merg sã le spun cum e treaba aia cã poliţiştii nu au cum sã-i prindã! Mã abţin. Cu greu. Încã nu vreau sã mã desconspir. Reportofonul înregistreazã tot ce se poate auzi. Apar alte maşini de poliţie. Aflu cã sînt de la judeţ. Mereu îi confund, fiindcã fac parte din tot felul de servicii. Mã rog! Undeva spre bulevard, se vãd jandarmi, dar eu rãmîn lîngã cei de la judeţ. Domnii Croitoru şi Crâmpiţã par şi ei vizibil încurcaţi. Nu zic nimic. Aştept. Dar pînã cînd? Ce faceţi, domne, nu luaţi atitudine? „Pãi, domnu’ Silişteanu, ce sã facem, cã legea…“. Ca un fãcut, un individ cu un BMW cu numãrul de înmatriculare VL-01-COX tureazã la maximum motorul şi dã sã plece scîrţîind şi el roţile. Poliţiştii se uitã spre maşinã, spre BMW. Nu-mi vine sã cred! Încã 5 metri şi maşina o va zbughi pe sub nasul nostru. Ce faceţi, domne?!, mã trezesc ţipînd. Domnii Croitoru şi Crâmpiţã se reped spre maşina BMW. Se recomandã cine sînt şi cer actele! Individul coboarã. Rîde! Îi face miliţieni, apoi spune cã ei habar n-au cu cine se pun, cã are o cunoştinţã procuror… Nu-mi vine sã cred cã un ins poate sã aibã atîta tupeu. Reportofonul înregistreazã tot. Îl întreb pe individ cine e procurorul. Nu-mi spune, dar mã atenţioneazã sã nu mã bag şi îmi repetã cã eu nu ştiu cine este el. Poliţiştii încep sã înregistreze datele individului. Pînã sã fie oprit, le spun cã l-am mai vãzut prin zonã. Dar şmecherul zice cã e pentru prima datã în Piteşti. Încep sã se agite lucrurile. Pe stradã trec din cînd în cînd maşini care circulã cu zgomot şi mare vitezã. Deodatã, individul îmi spune cã ştie cine sînt, ştie unde stau şi cã, în scurt timp, bãieţii rãi or sã îmi facã felul, fiindcã totul e din cauza ziariştilor. Poliţiştii ridicã şi ei sprînceana, la auzul ameninţãrii cu moartea. Le cer sã-mi dea datele individului. Un poliţist îmi spune cu oarecare teamã în voce: „Pãi, domnu’ Silişteanu, trebuie sã-mi daţi un buletin“. Rãmîn perplex. Cercul se strînge. Simt în partea stîngã la tîmple cum se apropie un obiect. Mi-e teamã şi într-o secundã, pur şi simplu din instict, mîna stîngã-mi zboarã din reflex peste obiectul pe care individul îl ţinea în mînã, spunîndu-mi în acelaşi timp sã pronunţ un cuvînt. Era un telefon pe care ar fi vrut sã-l foloseascã aşa cum fãcuserã cu poliţiştii, dar de data aceasta intrînd într-un spaţiu mult prea aproape. Cercul se îngroaşã. Jandarmii întreabã prin staţie dacã e cazul sã intervinã şi sã-i urce în maşini. Insul cu BMW-ul pierde din voce şi din tupeu. Vede reportofonul şi aflã cã sînt ziarist. Insist la poliţişti sã mi se dea datele din procesul-verbal care se întocmeşte şi pe care individul nu vrea sã îl semneze. Sugerez poliţiştilor cã sînt martori la ameninţare, dar ei îmi spun pur şi simplu cã nu au cum. Incredibil! Sînt înconjurat de 6 sau 7 poliţişti şi toţi îmi dau de înţeles cã nu au vãzut, cã nu au auzit. Nu-mi vine sã cred. Spun sec: Pe mine cine mã apãrã!? Se întîmplã, însã, ca, miraculos, agentul Crâmpiţã sã spunã cã el va recunoaşte oricînd şi oriunde ce a vãzut şi auzit, cum am fost ameninţat cu moartea. La fel şi domnul Croitoru. Sînt, de altfel, singurii dintre toţi poliţiştii care au fãcut pînã la urmã ceva. Apar cîteva televiziuni. Un cameraman de la una dintre ele refuzã sã-l filmeze pe individul care spunea cã are procurori şi pile. Îi e fricã. Nu şi celor de la Argeş Tv. Din cînd în cînd, vin unii care se dau ba pãrinţi, ba fraţi cu puştimea. Le miroase gura a votcã celor cãrora li s-a trezit instinctul patern. Fireşte cã nu e aşa. Alţii încearcã sã-i intimideze pe poliţişti. Cei de la judeţ îmi spun cã amenzi puteau sã dea şi cei de la Comunitarã. Puteau sã îşi facã datoria. Dar intervine din nou individul, cu tupeu: „Ãia de la Comunitarã n-au dreptul sã ia mãsuri!“. Se dau cîteva amenzi: Preda Rãzvan Marian, Neagoe Ionuţ Adrian, Dumitru Vasile Silviu, Bratu Alexandru şi Isop Alexandru. Maşinile pleacã una dupã alta. Unu’ îmi spune cã printre puştani e nepotul unui fotbalist şi cã o sã vãd eu. Mã rog... Alţi indivizi cu un tupeu incredibil sar la gîtul poliţiştilor cu fel şi fel de invenctive. Mã uit în jur, tãcînd şi asta în timp ce domnul Croitoru îmi spune cuvînt cu cuvînt numele insului care a ameninţat şi intimidat. Mã uit discret la unii dintre poliţişti. E şi o fatã printre ei. Unii au plecat deja. Parcã sînt fete mari! Aşa s-au comportat. Pe ei îi filma crãcãnat individul cu un telefon, cum am povestit la început. Erau de la Comunitarã. Spun poliţiştii cã nu au cum sã facã ordine, cã nu-i ajutã legea! Pãi le interzice legea ca atunci cînd soseşti la faţa locului sã delimitezi zona, sã reţii pe cel pe care tu cu ochii tãi l-ai vãzut ce face, îţi interzice legea sã-i urci în maşini şi sã le ceri buletinul, carnetul de conducere, sã vezi dacã miros a alcool, sã vezi ce au prin maşini? Nu cred! Nu cred şi asta nici dumneavoastrã nu o credeţi. În Austria, în Germania, nu mai spun în America, atunci cînd poliţistul a ajuns undeva la locul unei întîmplãri, nu mai vorbeşte nimeni decît el, poliţistul. Nimeni nu mai îndrãzneşte nimic. Şi da! Poţi sã filmezi pe oricine… uneori. Dar ca sã te pui în faţa maşinii de poliţie, asta deja înseamnã obstrucţionare în efectuarea cercetãrii. Şi cîte şi mai cîte. Scurtãm aici. Şi acum, iatã numele şi celelalte date ale individului pus pe fapte mari. Probabil cã are pãrinţi cumsecade, probabil cã ei nu ştiu cã fiul lor se aflã la un pas mic de cãderea în prãpastia delincvenţei.
Personajul de care trebuie sa ne ferim
Numele acestui individ lipsit de scrupule este Preda Rãzvan Marian. Are 22 de ani. Deţinem datele lui, adresa… Stã pe strada Câmpului etc. Şi prin mãrturiile ce vor fi depuse prin înregistrãrile efectuate şi despre care, dupã ce a auzit cã existã, spunea rînjind cã nu vor fi recunoscute ca probe, vom fi curioşi sã aflãm în ce direcţie ne îndreptãm.
Plîngeri penale la Poliţie şi Parchet
În primul rînd, sã amintim cã pînã la urmã 5 indivizi au primit amenzi. Le avem numele. Apoi sã vã spunem cã, dacã opinia publicã nu-şi deschide ochii, riscã în scurt timp sã doarmã în casã cu lumina aprinsã. Reamintim a mia oarã cã de la genul acesta de indivizi e doar un pas pînã cînd sã se transforme în huligani şi tot aşa, îndreptîndu-se spre crimã. Sigur cã voi depune plîngere la autoritãţi şi voi cere sã mi se asigure securitatea. În altã ordine de idei, aici nu e vorba de un om, ci de un fenomen care ia amploare. Pe lîngã ameninţãrile pe care le primim şi în cazul de faţã le primesc, ele venind nu numai prin telefon sau, ca în seara zilei de 1 martie, pe faţã, în prezenţa oamenilor legii, dar şi în comentariile articolelor ce incrimineazã fenomenul despre care am scris în atîtea ori. Vom preda desigur şi înregistrarea de aproximativ 40 de minute, pe care am multiplicat-o. Poliţia comunitarã este, dacã nu vã supãraţi, o ruşine. Am vãzut în nenumãrate cazuri incapacitatea lor de a se descurca. Aceleaşi uniforme, aceleaşi caschete, aceleaşi salarii le au şi poliţiştii din Bucureşti. Unii dintre ei, pe care i-am vãzut în acţiune nu o datã în cartiere rãu famate, în mijlocul interlopilor cei mai periculoşi, şi-au supus din trei mişcãri adversarul.Ieri dimineaţã, Parchetul de pe lîngã Judecãtoria Piteşti, precum şi comandantul Poliţiei Municipale au luat la cunoştinţã despre situaţia petrecutã, înregistrînd plîngerea penalã vizînd ameninţarea, în care se cere sprijinul pentru luarea mãsurilor necesare, întrucît viaţa ziaristului şi a familiei sale este în pericol.


Câteva comentarii din subsolul articolului din Curierul Zilei pînă azi 3 martie ora 18.05

Vizualizari: 314
Comentarii (15)

pt.nepotei:
Pacat mare pacat...Scris de un nene, in 03-03-2009 17:30 Mareeeee pacat ca nu se mai face stagiu militar obligatoriu,atunci sa va fi vazut dragi nepotei daca ati mai fi avut aerul de rebeli. Ati fi avut mai putine fumuri, ceva bun simt si respect pentru oameni normali linga care traiti .Pacat mare pacat.....
Scris de cristina tudor,
in 03-03-2009 16:20 ai dreptate politistilor le este frica de niste pustani aici la Madrid daca te opreste politia ai incremenit.dar sa nu uitam ca este vorba despre RomAnica
hai la curseScris de nu conteaza, in 03-03-2009 16:14 da ma ...chiar daca nu t ameninta tot ziceai ca te omoara asa omu a zis asa sa ai ce scrie tu...si politia ce sa faca nu ai voie sa stai de vorba???tu ce cautai p acolo?venisei cumva la curse?dak aveai si u 20 de ani si bani de masini pentru curse fac pariu ca te gaseam acolo...p bune ce rezolvi ca te iei de oameni??si ce amenzi au luat?pentru ce?ca a turat motorul??pai se blocase acceleratia si s-a turat singur .hai p bune ca nu e frumos. cine nu ar vrea sa mearga la curse noaptea??aaaaa??
:))Scris de plevea, in 03-03-2009 15:36
bai silisteanu mare smneker..stai acasa frate vezi`ti de ale tale..v`ba lu colegu de mai jos ai stricat seara de 1 martie )) stai dreacu acasa.
Scris de isop, in 03-03-2009 13:23
niste dobitoci.au si ei masini si se cred tari!da-le in cap silistene!
Eterna si fascinanta Romanie
Scris de tot unul, in 03-03-2009 13:19 Ma uit pe aici la comentarile postate de clica celor nesimtiti.Ex pe Diana o freaca ca nu ai pus i in mijlocul cuvantului in loc da a.in loc sa o frece ca maine -poimane unul din asta cu bani o sa io traga pe starda si o sa o supuna si la pervesiuni, pe ea o freaca ca nu s-a scris gramatical in articol.Body ala ,autorul altui comentariu,pe numele adevarat Stan daca nu ma insel sta in trivale in bloc 65a undeva pe scara C,la ap 14 .Ala de mult se ocupa de curse ilegale de masini.tu nu ai vazut ca la nivel inalt se dau reportaje despre nesimtiti Romaniei,Se fac dezbateri la televizor pe mai toate canalele,se promite dar nu se face nimic.Romania este o tara de nesimtiti cu bani.O sa iti faci multi dusmani,te bat astia unde te prind si statul de doi lei nu va face nimic ca de este corupt.
cunoastem
Scris de Adelina, in 03-03-2009 13:18
Si totusi nu ai patit nimic. Eu am fost jucata in picioare de 4 indivizi pentru faptul ca mi-am permis sa trec pe langa ei si era plina zi. Domnii militieni au venit, i-au lasat sa plece si eu am fost adusa la sectie. Drept raspuns, eu am pierdut sarcina iar domnii de ei mi-au spus ca nu au ce sa faca. Singurul care parca imi plangea soarta era un om de la quartz care suna disperat dupa ambulanta si urla la politisti "ce dracu e asta oamenilor??" si iata ca, au trecut 14 luni, baietii sunt liberi, iar domnii militieni cu 5 grade pe umar sunt in continuare tinuti in functie.
Autoritati de kk.Te chinui degeaba.
Scris de unul, in 03-03-2009 13:05
Salut florin.Te chinui degeaba in demersul tau ziaristic.tu nu ai aflat ca traim in Romania unde nesoiimtirea si coruptia fac legea?nu o sa pateasca nimic.Fac ce au avzut la parinti.Daca ala care pe str campului in trivale ,asta spune tot,acolo stim bine ca exista vile una mai impunatoare ca alta.Cu ce bani au facut parinti lor acele vile?Nu cumva au fost furaciosi si au eludat statul ,s-au le-a facut din salariu?,si atunci normal un asa coomportament.Pana la politie mai exista si un organ numit RAR care ar trebui sa verifice aceste masini care scot zgomote mult peste limita legala.Nu o sa faci nimic.In tarile civilizate din Europa pustanii incepatori si sub o anumita varsta nu viseaza la masini puternice decat in reviste .o sa iti iei numai injuraturi de la toti bogatanii orasului.Te chinui degeaba.asta ne este tara in care traim alaturi de toti dobitocii.
esti un mare bou silisteanule!!!
Scris de Cata, in 03-03-2009 12:22
ce te freaca pe tine grija ca stau eu la finante si vbesc cu prieteniii!!! chiar nu inteleg! ai devenit detectiv in pana mea...te dau in judecata ca mi-ai stricat seara de 1 martie)))
mai bine n`ai mai scrie amice
Scris de Diana, in 03-03-2009 11:31
Domnule Sili_teanu te dai mare ziarist dar scrii cu î la mijlocul cuvântului.Ca s ajungi ziarist banuiesc c ar trebui s ai ni_te studii...A_a ai invatat dumneata c se scrie? î se pune doar la începutul sau la sfâr_itul cuvântului,în caz c nu ai mai auzit de acest regul pe care ca ziarist nu trebuia s`ci permici s o încalci.La mijlocul cuvântului se folose_te â.E trist s observ c trebuie s îi atrag atencia o simpla student unui ziarist care trebuia s _tie s scrie corect.
Sili_teanule nu vezi ma ca esti un mare
Scris de Body, in 03-03-2009 11:08
Daca eram acolo faceam pishu pe ocelarii aia ai tai nu ai ce sa ne facy ca stam noi in parcare ..atat timp cat nu turam nici o masina si nu facem liniutze nu ai ce ne face decat o papa la cioaca . Din partea mea meritzi sa te linseze astia date`n pwla mea ca te mananca pielea RAU detot , u cautzi scandal in fiecare Duminica cand se strang acolo Pentru ca e o parcare publica nu e parcarea facuta de MATA amaratule .
Scris de batranu', in 03-03-2009 10:49
pe cand eram eu tanar.. ne strangeam la "pietre" ,era piata din centrul orasului,acum tinerii se strang in parcarea de la "finante" cu masini tunate si motociclete,nu cred ca acum ca si atunci acest gen de socializare intre tineri strica cu ceva...ma rog mai sunt unii frustrati care nu au avut parte in tineretea lor de asa ceva si acum se manifesta
mari ziaristi, mari idioti
Scris de patapievici, in 03-03-2009 10:25
Daca te uiti la moaca astuia,prima data ai zice ca e intelectual,ca poarta ochelari de cat a citit.Daca citesti ce a scris el pana acum, observi ca nu a scris corect o fraza in viata lui.Poate acum starneste interesul cititorilor fiindca a fost amenintat.A mai plecat el cu bicicleta in lume si dupa 10km.i-a iesit limba de-un cot.Bautura mai nene...
mare e gradina....
Scris de jaga, in 03-03-2009 10:10
Mai silistene....mare dobitoc esti!Tu nu te mai faci bine niciodata.Lasa-ne si du-teeeeeeeeeeeeeeeeee!
banii nostri
Scris de ..., in 03-03-2009 10:00 bani dati de pomana in absolut orice domeniu, nu ne alegem cu nimic bun...acu sa asteptam ca niste vagabonti fara niciun rost pe lumea asta sa ne dea in cap... Niciodata! Voi reactiona din instinct indiferent de legile acestei tari :OCHI PENTRU OCHI, DINTE PENTRU DINTE! Niciun individ nu va fi in stare sa faca vreun rau familiei mele fara sa nu o pateasca, daca eu n-am putere ca mama, sotie, femeie apoi Dumnezeu il va potoli! O sa inceapa lumea sa isi procure arme si permise pt arme ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu