marți, 20 iulie 2010

# Cu praştia-n vrăbii de silişteanu (fără corectură şi scoasă din ediţie)# Radio şanţ şi revista presei de pe la noi
M-am gîndit de mult ca din cînd în cînd să facem o revistă a presei locale.De fapt chiar acum 3 săptămîni am impresia că am atacat ultima dată.Spre deosebire de o mare parte a celor de la centru gazetarul de provincie pare un pic mai lejer în abordare parcă un pic mai ranchiunos parcă un pic mai normal şi subţire înverşunat.
# Vocea...pierzanieiPrimul căzut în mînă este un săptămînal argeşean de investigaţii, atenţie mare. De INVESTIGAŢII, anchete şi dezvăluiri.Din prima pagină aflăm că tembea de Neguş se crede mămica lu atentatu cică i-ar fi tăiat cineva maţu de la frînă.Sictir bre!Din altă pagină şi din toate celelalte am putea deduce că Argeşul este un judeţ fără conducere fiindcă după părearea celor de la săptămînal toţi ie nişte corupţi. Adică Pendi fură cu acte banii piteştenilor, Nicolescu intră încet în sfera lui Berlusconi datorită ginerului, Postelnicescu fură şi ăsta de rupe.Ca să mai îmblînzească puţin treaba băieţii dezvăluitori o dau pe cele sfinte şi fac flotări cu verbul pe la Nămăieşti. La publicitate stăm bine de vreme ce pe ultima pagină aflăm despre Cornul Vînătorului.Săracu nea Liviu Iliescu să fie sănătos!Ce mă surprinde este un singur lucru. Îl văd ca secretar de redacţie pe Florin Voinescu şi din cîte ştiu este fiul regretatului fost şef al bibliotecii răposatul Silvestru Voinescu. Apoi am văzut că director e George Stăncescu unu7l dintre şantajiştii şcoliţi la şcoala lui Gheza. Cel mai prăpădit şi imposibil de salvat este al nostru Ştefan Dumitru Afrimescu vai maica lui că nu se mai face bine. Şi de fapt şi de fapt cel mai rău este că în tot ziarul în care sunt luaţi la bani mărunţi frunză şi iarbă absolut nicăieri nu vezi un punc de vedere al celor incriminaţi.Mizerabil!
# Liber ArgeşulTrecem la conu Mişu Golescu la Argeşul. Găbiţă Lixandru a reuşit prin seriozitate să pună semnătura la editorial acolo unde scriau Traian Ulmeanu, Mihai Golescu...Ba dom Mişu scrie încă. Argeşul e neschimbat.Greu reuşşti să păstrezi o linie vreme de 20 de ani.Mai degrabă aş duce stilul de presă al Argeşului spre BBC şi nu exagerez fiindcă este ştiut faptul că la BBC primează informaţia pură fără verb fără explozii, o presă cuminte care nu sparge tipare.Fiincă marţi a fost am tras cu ochiul prin Săgetător.:Dinicu Golescu, Radu Gyr, şi, pe uzltima pagină un amplu material despre Jurnalul de la Filipeni al medicului Viorel Pătraşcu.
#TopuţTop-ul făcut încă de fostulcoleg al nostru Emilian Zamfir încă supravieţuieşte.Poemenesc colegii de breaslă şi ei despre aventurile lui Tănase despre aia mică a lui Tăbăcaru zisă Bomba Sexi da r eu nu pot să îmi dau cu părerea fiindcă familia Tăbăcaru a locuit deasupra la Bancorex adică am fost vecini şi nu se cade să mă bag fiindcă e o lege nescrisă care spune că dacă ai fost în casa cuiva nu ai dreptul să dai pe guşe.Şi nu dau! În rest nu-ş ce să mai spun.
#Antenuţa Cristinei. Pe Antenuţa Piteştiului mă uit doar cînd apare pe sticlă Cristina Lulea Munteanu.Fata asta era de televiziune naţională pe post de crainică.Vremea trece ea rămîne tot frumoasă.# AlphaIeri noapte mi-am adus aminte de vremea cînd făceam radio şi televiziune la Alpha Tv a lui Ion Eftime.Frumoase vremuri. Am lucrat o vreme cu Mihai Feraru care din pricina hirtiilor pe care trebuia să le pună la punct din pricina stresului a sîngelui poate a norilor a făcut talmeş balmeş o secunsă , secundă în care l-a înjurat pe patron. Am prin vremuri faine la radio alpha mai ales vinerea cînd lucram cu Silviu Romano.Şi a mai fost fain cînd făcusem un concept de emisiune care se numea Musafir la tine acasă.Mă uit dezamăgit azi pe sticla multor posturi tv mari şi constat cu tristeţe lipsă de talent lipsă de spontaneitate lipsă de logică la foarte mulţi inşi ce se dau de ceasul morţii ba comentatori politici ba analişti ba fini observatori.Dar să aşteptăm şi ziua de mîine şi să avem răbdare!Şi încă altceva.M-aş apuca din nou de Radio. Poate pe Muntenia FM poate pe radioşanţ poate!

în continuare nişte poze cu ţigani de-ai mei şi ai dumneavoastră cu Nicolae Guţă şi alţii

# Guţă la Veneţia şi doi puradei fini de primar
Nu le mai ştii numărul De ţigani vorbesc. Pe două muchii stă situaţia. In urmă cu 3 săptămîni, la Roma, în Italia, în faţa gării stăteau şa şuteală nu ţigani ci rumâni.Asta ca să tăiem din start elanul celor care au ceva împotriva ţiganilor.Noi nu avem...întotdeauna. Ieri a fost botez mare printre ai noştri.Dan Stănescu l-a pus la cheltuială pe naşul Frătică şi s-a lăsat cu doi pici botezaţi. O vedeţi în poză pe Mariţa care nu mai poate de dragul celui mic.De fapt al celor mici că s-au botezat doi.Pe unul îl cheamă Stănescu Badea Ilie iar pe celălalt micuţ Stănescu Badea Tortică.Spre seară a trebuit să merg la Veneţia să aflăm din şpriţ din dar din cîntecul lui Nicolae Guţă. Cică trei mii de euroi ar fi luat manelistu!Să fie sănătos. Dracu ştie cît impozit plăteşte Guţă ăsta.Mie nu-mi place.Doar fiică-sa Nicoleta Guţă mă pune pe jar cu vocea ei. În urmă cu trei săptămîni m-a sunat Dan regele.Eram prin Italia.Mi-a zis aşa:Băi Sile îţi vînd un pont da nu cumva să scrii.Şi m-a pus să jur.Şi nu am scris.Îmi spunea Dan cum că o să boteze copiii dar pentru că e criză nu vrea să-şi pună lumea în cap şi mai ales presa fiindcă în afară de mine nu mai ştie nimeni.Naiv am pus botu şi nu am respectat.Doar că ieri toată presa fumega de ştirea cu botezul ţiganilor-M-am enervat.Dar nu mă răzbun.Nu mi-e felul.Să fie sănătoşi ţiganii mei şi ai dumneavoastră.Ei aş!Ce ai bre cu mine de ce mă înjuri că doar ţiganii ăştea ai mei de la Costeşti de la Palatul de la Aramă sunt oameni harnici şi...inteligenţi- Despre îmbrăcămintea ţigăncilor nu poţi să scrii prea multe.Femeile nu se mînderesc cu ceasul de la mînă ci cu mamudelele. Bărbaţii poartă straie scumpe de la Armani. Naşu ca de obicei la patru ace. Căldură mare transpiraţie pe măsură că deh în biserici nu fluieră crivăţul condiţionatului.Sunt multe de spus doar că aş vrea să ne îndreptăm atenţia şi în altă direcţie.M-am cam săturat de VI-uri, m-am cam săturat să văd prin toată presa puşcăriaşi făcuţi dintrodată vedete şi asta pentru că îl pictează pe Isus, să văd can-can de cea mai proastă speţă.Ar spune asta că aşa vrea cititorul.Păi dacă nu –i dai cititorului decît manele şi fuste ridicate, şi normal că ăsta cititoru nu vrea decît asta. Îmi aduc aminte că înainte vreme să fie cu opt – nouă ani în urmă ţiganii mei de la Costeşti vorbeau cu dumneavoastră le eram dacă nu simpatic cel mult om de treabă.Am şi rămas un om de treabă doar că nu mai doresc să se întîmple ca această societate să trăiască în semiîntunericul unui cotidian fără coloană vertebrală fără discernămînt, fără un dram de cultură, fără RESPECT. Ce am văzut bun la ţigani a fost că-şi dau copiii la şcoală. Am văzut şi asta în mod special la ţiganii mei de la Palatul de aramă am văzut o curată atenţie asupra religiei ortodoxe.Dar gata! Ajunge! De altfel colac peste pupăză ieri la botez chiar Mariţa ţiganca mamă, femeie cu mare bun simţ, chiar ea mi-a spus.Nea Sile nu mai vrem ziare.Ne trebuie linişte!Atunci...să fie linişte.Dr poţi!?De exemplu Ancuţa fata care s-a măritat avînd în spate imaginea...Nunta de un milion de dolari, ei bine Ancuţa e gravidă în luna a şaptea.Na!Poţi să nu scrii asta!Iar vine botez iar alai iar muzici iar manele...ce e de făcut?Mai avem în pagină fotografie cu Nicolae Guţă.Doar am amintit mai sus.Nu mai comentez nimic.Las să vorbească poza făcută de nea Tudor.Punct!




naş Florin Frătică

Fix la 7 şi 10 trece puntea suspinelor la Casa Veneţia ghici cine? Nicolae Guţă. E scund şi oarecum emoţionat. Ţigăncile mici şi mari se ţin cu mîna de fuste şi chiuie. Guţă intră în sală şi se salută cu toată ţigănimea prezentă. Sînt nervos! Mariţa are diabet şi săraca face insulină. Îi cunosc de mult pe oamenii ăştia de la Palatul de Aramă. Guţă începe să cînte. Abia de mai auzim, aşa de tare. Regele Dan Stănescu şi-a pus coroana. Îl vedeţi în poză. I-am zis în glumă că l-am desfiinţat şi că în ziarul de azi e făcut cu ou şi cu oţet. Ridică sprîncenele ca şi cînd mi-ar spune ceea ce mi-a mai spus: Ai grijă, să nu scrii în dodii cu metaforele alea ale tale! În timp ce cîntă Guţă îmi fac de lucru şi caut o idee. Şi ea îmi vine. Aştept ca manelistul să facă o pauză. Îi spun politicos la ureche că ar fi bine să facem o poză pentru ziar, una cu doi regi, al ţiganilor, cu coroana pe cap şi al manelelor. Dar Guţă strîmbă din nas şi eu care înţeleg repede mă prind de figură şi renunţ. Sarmalele s-au mîncat. Pe un grătar în spate la Casa Veneţia sfîrîie grătarele. Niciodată în familia lui Tortică n-a lipsit mîncarea. Guţă cîntă mai departe. E deja tîrziu. Se închide ediţia. Dan Stănescu se duce la microfon şi spune frumos cum azi (n.r. - ieri), la frumoasa catedrală, prin puterea Domnului au fost creştinaţi Stănescu Badea Ilie şi Stănescu Badea Tortică. A mai cerut la microfon Dan Stănescu Sfintei Maria să coboare har asupra copiilor. Asta le dorim şi noi. Să fie sănătoşi şi să se bucure de viaţă şi ei şi părinţii şi tot neamul!
Nicolae Guţă şi Dan Stănescu rege şi el rege şi celălalt




articol ce apare mîine în Curierul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu