luni, 5 iulie 2010

# Pentru că are caracter Ducele de Albota îi dă dreptate lui Băsescu












Am sunat ieri toată ziulica prin State. 80% dintre prietenii mei americani s-au arătat bucuroşi, ceilalţi 20% au fost mutulică şi asta pentru că aveau telefoanele închise. De exemplu am un prieten fost poliţist la Rutieră, Roibu, omul cu care prindeam hoţi pe vremea cînd făceam Rondul de noapte al Curierului. Omul ăsta, Dorin Roibu, lucrează în sediul ONU de la New York. Cînd l-am sunat în State era ora 7.00 dimineaţa, iar prietenul meu era cu nevasta lui pe malul oceanului la plajă. Mi-a răspuns la telefon soţia lui. Mi-a înţeles mirarea şi mi-a spus răspicat de ce a plecat cu noaptea în cap la plajă: ca să prindă loc, fiindcă era 4 iulie şi acolo oamenii sărbătoresc cu inima şi cu sufletul. La un alt telefon mi-a răspuns bărbatul unei foste iubite. Mi-a mărturisit că nu prea avem ce discuta şi eu i-am mulţumit şi i-am spus: Gad bless America! A urmat un ton de ocupat. Buuuun! Ieri noapte m-am uitat şi la televizor. Mi-au tăiat doar gazele acasă. Curent mai avem. L-am văzut pe preşedintele României atrăgînd atenţia unei femei din zona inundată a Moldovei. Televiziunea a prezentat ostentativ momentul şi asta pentru că preşedintele şi-a permis să atragă atenţia unui român să nu mai mintă. Da! Rumânii mint şi cînd vin apele mari şi cînd nu. Rumânii sunt nişte nesimţiţi ordinari fiindcă altfel nu se explică cum la Galaţi jandarmii muncesc 24 de ore din 24 şi lîngă ei absolut niciun voluntar. Staţi puţin să-mi aranjez nodul la cravată. Pe vremuri poetul Traian Furnea povestea într-un poem cum bunica lui făcea noduri la o batistă, ultimul dintre ele să nu uite să moară. Şi tot ieri, cam pe la prînz l-am luat pe fotograf să mergem la primăria din Albota, la prietenul meu Ducele care are 16 balastiere, 11 maşini, 5 avioane, 21 de case şi 4 vapoare de 1.500 tone Dwt. Aceasta este doar o mică parte din averea Ducelui de Albota şi atragem atenţia pe această cale amicului nostru Afrimescu, ziarist de top galactic şi plenipotenţial mîncal-ar ududăul. Am stat la taclare cu Ion Dumitru, un om de la care dacă nu înveţi nimic degeaba trăieşti. Şi a venit momentul episodului cu Băsescu şi femeia aceea. Cităm ce spune Ducele. “Mă cunoaşteţi că sunt membru al P.S.D. Sigur că nu l-am votat pe Traian Băsescu. Sigur că omul ăsta are şi defecte. Dar de aici şi pînă a vedea că unii vorbesc cu preşedintele României ca şi cînd ar vorbi în fundul grădinii cu ţaţa Leana e mare diferenţă.” Da!Din păcate, scorul este în defavoarea normalităţii a bunului simţ. Asistăm, din nefericire, la un taifun în care modul de a fi a prins rădăcini adînci în minciună. Şi totuşi pînă la urmă se vor aranja toate. Şi tot ieri,în redacţie,mi-a atras atenţia un puştan: mi-a spus simplu „dacă pleacă din ţară toţi oamenii buni atunci România cui va rămîne?“.Bună întrebare. Ferească Dumnezeu de un Alcatraz.

Apare mîine şi în Curierul Zilei la rubrica
Cu praştia-n vrăbii de silişteanu
foto Ion Tudor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu