joi, 2 august 2012

rubrica din curierul zilei De cîte şapte ori la şapte florian silisteanu azi 3 august 2012
















Sînt din ce în ce mai convins că lumea de pe la noi nu se va schimba. Am trăit, zilele trecute, încă o dată, dacă mai era nevo­ie, o experienţă înfricoşător de tristă. Nu vorbesc acum de ea, dar, în scurtă vreme, povestesc. În timp ce scriu tableta, ascult un interviu realizat de Marius Tucă pe vremea cînd făcea emisiuni la Antena 1.

Nu vi se pare că Tucă e mai deştept şi mai fin decît alţii? Aţi mai auzit sau aţi mai citit undeva, în ultimii ani, despre Tucă? Am impresia că băiatul ăsta are mare bun-simţ şi că a avut grijă să nu cadă în cap­cane. A ştiut cît să ia de la Voiculescu, a ştiut cît şi cum, şi şi-a văzut de drum. Poate că nici n-a părăsit trustul cu întregul fiin­ţei, poate că din umbră pune pe fusul distanţelor ceva din ce toar­ce societatea în care şi el se învîrte. Am făcut o trecere în acest plan, ca nu cum­va să lăsăm în uitare. Zilele trecute, am trăit o mare dezamăgire. Am văzut la nişte funcţio­nari publici o faţă urîtă, una a minciunii, a com­plicităţii, a spiritului de haită. Dar, vorba lui Cocoşilă... nu vă spun! Încă! Zice Bregovic că, pe cînd avea 16 ani, a văzut mai multe femei goale decît toţi colegii lui la un loc şi că, pînă la 18 ani, a făcut de toate. Bregovic se consideră un emigrant. El spune că e un artist local care a devenit univer­sal. La începutul războiu­lui, se afla la Paris. A înţeles că nu era războiul lui. Vă daţi sea­ma: ma­ma sîrboaică, tatăl - croat, soţia - musulmancă. Bre­govic este un fel de frate al nos­tru, dar asta doar fiindcă e artist. Noi pentru el sîntem doar spec­ta­tori. L-am văzut şi l-am as­cul­tat în primul lui concert, la Sala Palatului. Am plecat cu Viorel Zorilă şi, după tot felul de pe­ripeţii, am ajuns să stau de vor­bă cu Bregovic, în curtea Pala­tului, invidiat de cîte­va sute de admiratori, care nu mai găsiseră bilet. Azi, am scris despre Tucă şi Bregovic. Bună ziua! În scurtă vreme, venim în rubrică aducînd ceva nou. Pre­zentăm în fiecare tabletă cîte ce­va despre... lumea ceasurilor, despre ceasuri vechi şi noi, despre preţuri, despre cla­sa lor, despre piese, despre cea­sorni­cari şi despre tot ce în­seam­nă TIMP! Şi că veni vorba de timp, iată cum găinile de gos­tat de la Antene Ciutacu şi Ba­dea au reu­şit să spargă tiparele faimei la nivel european, şi asta pentru că au reacţionat oamenii, dîndu-le la bot mitocanilor, pen­tru că au jignit o sportivă care n-a făcut alt­ce­va decît să-şi vadă de treabă.

poetul florian silisteanu fotografiat de costi tudor de la curierul zilei