luni, 17 septembrie 2012

Purcei şi lalele, pe Valea Mozacului

Cu praştia-n vrãbiiImprimareE-mail
(2 voturi)
luni, 17 septembrie 2012

Cu praştia-n vrãbii

- de Silişteanu -

(Știri pe scurt, de folos, viațã lungã şi PAMFLET )


Purcei şi lalele, pe Valea Mozacului

Peste tot pe planetă, în preajma Crăciunu­lui, a Anului Nou, a începutului de şcoală şi de primăvară de viaţă, prin pieţe, prin magazine, preţurile scad: produsele, indiferent de natura lor, intră sub conul bunului simţ, devenind atră­gătoare, şi mai atrăgătoare, fiindcă preţurile cu care se vînd sînt un pic mai mici. Numai pe la noi e invers, numai pe la noi, acum, cînd şcoa­la a început, buchetele de flori, care costau 30 de lei, s-au făcut 60. Cînd e Paştele, mielul se vinde de zici că e tricou pentru Ferari! Să ştiţi că nu Ponta, nici Băsescu şi nici altcineva nu i-a îndemnat să facă aşa. Nu!

E în firea po­po­rului această nesimţire. Şi că veni vorba de Ponta: bre, da‘ un pic de ruşine n-aţi avut decît să mergeţi, după ce aţi păpat o căruţă de bani pe referendum, un pic de ruşine n-aţi avut, mă, şi aţi dat năvală în Deltă, la şpriţuială, scrumbie şi dansatoare! Bă, da‘ ce aţi sărbătorit, mă, voi, acolo, şleahtă de inconştienţi?! De unde, mă, atîta nesimţire, încît, după ce aţi prostit cîteva milioane de oameni şi aşa vai mama lor, aţi pus de un chef, de ce, mă, domnu‘ Ponta şi par­tidele voastre? Nu vă e, mă, ruşine? Păi, mă­car de aţi fi putut răsturna ceva, mă, dar aşa!? Ruşinos, bă, Useleule, ruşinos, bă, că, după ce că sînteţi toţi la un loc, pesedişti, libe­rali, conservatori, pămpălăi, bagabonţi şi ce-o mai fi pe acolo (cu excepţii, desigur - dar ce folos!), deci, după ce că băsiştii, care sînt un sin­gur modul, un singur trup, să zicem aşa, v-au bătut de v-au rupt! Dar asta s-a întîmplat, stima­bililor, fiindcă la nivel de patrie numărul oa­me­nilor cu capul pe umeri e cu mult mai ma­re şi în creştere faţă de numărul dobitocilor. Vin săr­bă­torile! Eu unul le încep de azi, că e Luni! Şi aşa este bine, să nu fii bosumflat, să zîm­beşti şi să priveşti lumea în ochi. Bucurie vă doresc!