duminică, 3 martie 2013

foto 3 martie 2013
cântec de fier rece şi înger
poezie [ ]


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [florian stoian- silisteanu ]
  |     | 


Vai iubito cât fier au pus vameşii pe drum între noi
câtă monedă se bate câţi gutui stau la ocazie şi-n ce frig
nu mai am loc cum să dau sa pocnesc din biciul cu ploi
aşteaptă iubito puţin să invaţ cum să uit să te strig

sunt din nou cum am fost tot pe drum tot singur-copac
nu mai am timp să iau lecţii şi să scriu prin ziare
caut adăpost pentru umbra ce mă-ndeamnă să tac
caut prin lume o lume mai mică pierdută dar mare

am haina de piele si port bască de tânăr soldat
mi se face de ducă de blestem mi se de ducă de dus
parcă mai ieri din drumul de fier cineva a muşcat
cu o zi mai puţin din zilele mele de plâns

Iţi spuneam despre fier şi lumină de mâini să te prind
aş fi vrut să-ţi promit aliaje din lut şi din iarbă
cum din ele să fac leac pentru crin să aprind
din zăpadă o iarnă mai lungă şi oarbă

La ocazie aşteaptă copacii gutui arşi pe dinlăuntru de ger
Trec maştere paseri în iuţeală de negru şi peşte în post
Încetul cu-ncetul din fier bat fierarii la rece un înger
de rezervă să fie pentru ziua de ieri adăpost

Iată vai cum se face dimineaţă se face curând prin metal
cum o lumină la drum fără moaşă o lumină mai mic-a născut
undeva pe colină stă în picioare mestecând minereu e un cal
ce aşteaptă de mult calul negru din mânzul să fie păscut

vine iarna iubito călare desculţă şi rea
în galop cu căpăstru pe drumul de fier
de-or băga plugul să taie în nouă omătul din inima mea
din fier bat la rece fierarii un înger




.  |