duminică, 22 decembrie 2013

cantec tarziu lui decembrie



Mi-am deschis de ieri butic să vând plastic şi mastică
 să pun umbrei umbră mică să nu bată soarele 
că mă dor picioarele

am luat carte 
am luat cheia să încui în om femeia 
am luat noaptea să o spăl să o urc şi s-o cobor 
să aduc la magazin stele să le-mbăt cu vin 
să le dau de duşumea ...până când s-or lumina 


Şi-o să vină îngerul să-mblânzească fulgerul 
să probeze veşnicia şi să dea cu parfum scump 
pe sub aripi pe sub talpă pe sub apa de sub apă 
pe sub plumb şi... rugăciune
Numai bine!


8 noiembrie 2013, sacramento, florida usa 




decembrie 1989. sunt florian silisteanu tanar poet roman iar camasa mea alba camasa mea era de la mama. iar mama nu mai este. camasa nu mai este. a ramas steagul acela pe care il tineam infipt in inima mea ca sa invatz tarziu sa plang sa invatz tarziu sa dau si sa vad in altzii ceea ce nu trebuie sa vad in mine ....si azi aud cum imi sopteste inca steagul acela....despre lumina si nemiscare....despre ...


fara diacritice - ca o virgula intre doua razboaie despre revolutie

uneori vreau sa uit de acel decembrie. pe deoparte democratia nu a facut altceva decat sa dea o sansa prostilor sa se vada intre ei si ca numar si cum arata. prosti- prosti...si multzi! in ziua aceea ajunsesem in pitesti.din timisoara. nu intru in mecanica evenimentului ...sa vezi Doamne ce am facut ...ce am dres. printre altele insa....un singur om a fost acela care a mers la seful la sediul inspectoratului al securitatii sa il convinga pe comandant sa se predea in sensul ca s a terminat. iar acela am fost eu ...timid...emotionat...nebun...curat...fostul comandant de atunci a  fost oarecum surprins si putin blocat de felul in care derulam tot....in cele din urma m a urmat. am iesit in strada. era intuneric. am deschis usa si l am invitat sa ia loc. era destul de inalt si mai slab colonelul pintzoiu. a urcat, am inchis usa amocolit masina, aveam o dacia, am urcat la volan si...da i la cheie> odata...de doua ori...de trei ori. am renuntat sa mai rasucesc cheia in contact . ma uitam la colonel el se uita la mine. omul a inteles repede ca trebuie impinsa masina si ca tanarul din fatza lui poet si copil in acelasi timp tanar spontan emotionat dar si temator nu se va da jos. in cateva secunde dupa ce avea sa ma masoare cu privirea de cateva ori a raspicat simplu. lasa tovarasu ca imping doar eu!...am ajuns la prefectura arges .l am predat pe tovarasul comandant dupa care mi am reluat locul sa l tin de vorba si de inima pe cel mai bun prieten al meu...steagul romaniei. nu dezvolt alte actiuni. stiu ca din 16 decembrie si pana pe 11 ianuarie nu mi am vazut nici parintii nici copiii. asta puteau sa faca linistit...vizitatorii..erau multi care veneau doua ceasuri dupa care plecau fiecare pe la casele lor la nevestele lor la copiii lor la parintii lor. faptul ca in unele locuri nu s au intamplat nenorociri se datoreaza intelepciunii...seriozitatii...atitudinii corecte si curajoase a unor oameni care au stiut sa gestioneze situatia. celor care au murit sa le fie tarana usoara. sunt eroi. dar eroi sunt si cei care au avut inspiratia de a gasi solutii de a nu cadea in capcana manipularilor a prostiei tipi romanesti si a altor momente oameni nu foarte multi la numar. asa ca e totusi ceva de bunsimt atunci cand te apuci sa spui ca si tu ai fost revolutionar si asta fiindca ai fost doua ceasuri sa l injuri pe ceausescu dupa ce nu mai era mergand acasa lana caldurica e o diferenta intre si ...intre. nu am asteptat si nu am facut nimic pentru o anumita rasplata. mai tarziu au venit oameni ai momentului de dupa si mi au cerut sa fac parte din randurile luptatorilor. nu am mers eu ci ei au venit. am acceptat. intre timp printre revolutionari s au strecurat derbedei adica romani asa cum sunt romanii in marea lor majoritate...derbedei si fara demnitate. ideea de luptator in revolutie a fost demonetizata. mai tarziu statul roman mi a luat inapoi ce mi daduse. la totzi toate drepturile. nu am mers sa manifest. am tacut si am spus ca trebuie sa platesc de doua ori. odata pentru ca altii sa poata injura azi pe oricine si a doua oara pentru cei care injura azi sa poata injura si ieri. bunaziua romania cu mai multe romanii.