luni, 18 mai 2015

# - Belgradul care vă sărută-n frunte și în inima deschisă, care mereu (de 48 de zile și nopți) îmbrățișează serbia noastră! Azinoapte, cu poetul frate Florian Stoian Silișteanu al Piteștilor, NATO de prima dată n-a îndrăznit să ne mai bombardeze, aici în capitala noastră! Doar s-a îndreptat spre orașul tragic Niș, spre sudul țării spre KOSOVO cel sfânt Adam Puslojic, Belgrad, 10 mai 1999


 # - Belgradul care vă sărută-n frunte și în inima deschisă, care mereu (de 48 de zile și nopți) îmbrățișează serbia noastră!
Azinoapte, cu poetul frate Florian Stoian Silișteanu al Piteștilor, NATO de prima dată n-a îndrăznit să ne mai bombardeze, aici în capitala noastră!
Doar s-a îndreptat spre orașul tragic Niș, spre sudul țării spre KOSOVO cel sfânt
Adam Puslojic,
Belgrad, 10 mai 1999
# peste 3500 de cititori
este o onoare și o mare bucurie de viață
o experiență ,o șansă care a schimbat mult și total prin nunta aceasta de semne spre care tot merg...ca să pot înțelege mai bine ce e cu mine, cu vecinul de drum, cu pasărea, cu omenia și cu distanța din care venim
îmi aduc aminte că nu la mult timp după apariție m-am blocat atunci când am văzut la protv , cred că era duminica, am văzut coperta ..vorbea despre carte un om foarte drag mie...cristi tabără - ( îl întâlnisem la sala palatului la primul concert al lui goran bregovic - discuția cu domnul cristi tabără a fost mai mult un salut...nu știu ce am spus...țin minte doar că omul a zâmbit, a luat cartea...și....și...n-a fost bucurie mai mare ca aceea în care...mai bine de 5 minute....s-a vorbit despre....meseria de martor- de la mineriadă pe frontul din iugoslavia - florian silișteanu - editura paralela 45
la vremea respectivă nu mă gândeam să trec frontiera dintre poezie și cea a reporterului special- corespondent de război- și asta chiar dacă între timp semnasem câteva sute de articole, reportaje, luasem câteva premii naționale pentru reportaj, spun cu mândrie, surclasând nume celebre în timpul de atunci , nume cunoscute din media
nu intru în amănunte....nu amintesc aici cum un director de ziar mi-a aruncat o bancnotă de 50 de lei drept...bani de drum....( o să povestesc cu lux de amănunte scena aceea....începusem să văd deja prin unii oameni ....micimea....mizeria...)
au fost peste 25 zile de corespondențe la prima pagină în curierul zilei, desigur în exclusivitate, corespondențe răsplătite cu onoare din partea miilor de cititori -peste 15 mii la vremea respectivă ), cu tristețe din partea familiei care îmi purta de griji, cu totală lipsă de simpatie din partea unui alt director de ziar și...cu enorm de multă bucurie în sufletul meu și asta fiindcă Dumnezeu îmi arăta din nou dragostea lui.
hilar era când din când în când câte un amic îmi aruca aproape veninos faptul că nu dau măcar o bere din miile de mărci pe care , chipurile....le primisem ( era prin 1999- 2000 cred)
m-a mai bucurat că la vremea respectivă, parcă în evenimentul scria,...meseria de martor era considerată cam prima carte de reportaj de succes de după 1989.
faptul că nu am făcut parte niciodată dntr-o ....gașcă nici literară nici altcumva,dintr-o grupare...nu mi-a adus mereu avantaje, publicitate, notorietate...
până una alta, fiindcă l-am reîntâlnit de curând, fiindcă mi-a acceptat prietenia pe facebook mulțumesc foarte mult domnului călin vlasie pentru că a avut încredere în mine, măcar la vremea respectivă, și...că veni vorba....istoria literară îl va pune în vitrina competiției, dacă nu ca poet...sigur ca un editor, poate cel mai important din vremea modernă a româniei și asta fiindcă a dat șanse enorme unor oameni despre care azi nu ați fi auzit niciodată. ori nu e de colea să ai ocazia de a te arăta , să pui pe masă din tot ceea ce ai tu mai bun
despre domnul adam puslojic nu spun decât că e cea mai frumoasă românie pe care am avut bucuria să o cunosc, că este omul care mi-a pus ordine și demnitate în inimă care m-a făcut să am limpede vedenia ca însoțitoare de soartă, să am discernământ și , mai ales, puterea de recunoaște și a îndrepta imediat atunci când am greșit, adam puslojic- o lecție deschisă a demnității - traducătorul și poetul din kobișnița lui Dumnezeu